Ar pandemija sulaužė mūsų nugaras? Kaip karantinas paveikė mus?

laikysena

Ar pandemija sulaužė mūsų nugaras? Kaip karantinas paveikė mus?

„Ar pandemija sulaužė mūsų nugaras?“

Sėdžiu suraizgęs pečius, pakėlęs kojas ant stalo ir pakreipęs galą taip, kad būčiau kuo arčiau gulėjimo kėdėje. Makaronų policijos rikiuotėje aš būčiau alkūninis makaronas. „Ar tu baisiai mane dėl laikysenos, kai buvau jaunas, šeštajame dešimtmetyje? Neseniai paklausiau mamos. „Akivaizdu, kad ne“, – sakė ji. Stebėtina, kad nesu tarp aštuoniasdešimties procentų amerikiečių, kenčiančių nuo nugaros problemų. Iki šiol. Ar galiu amžinai atsikratyti suglebusios pozos?

 „Atsakymas yra ne, ir štai kodėl“, – man pasakė Robertas DeStefano, chiropraktikas, dirbantis su Niujorko milžinais. „Gali prireikti metų, kol bloga laikysena pakels galvą, bet pasekmės yra kumuliacinės. Galite jaustis gerai, gerai, gerai ilgą laiką, o tada pasilenksite ir pasiimsite ką nors, o nugarą ima spazmai. Pasirinkimas buvo aiškus: dirbti pagal savo laikyseną arba daugiau niekada nesilenkti, kad nieko neimčiau. (Aš galvoju apie tai.) Shani Soloff, kineziterapeutų kompanijos, įsikūrusios Stamforde, Konektikuto valstijoje, įkūrėjas Shani Soloffas buvo ne toks baisus. Ištyrusi mano kūno sudėjimą, per „Zoom“ ji pasakė, kad „nors tu mėgsti prisirišti prie savęs“, turėjau kitų žalingų įpročių, kurie neleido man būti klibinamiems; būtent nuolatinis kraustymasis ir dažnas lankymasis šaldytuve.

„Svarbiausias dalykas yra tai, kad norite sąrankos, kurioje galėtumėte keisti savo kūno padėtį kas dvidešimt ar trisdešimt minučių“, – vaizdo pokalbyje man pasakė kineziterapeutė Tasha Connolly. Ji paaiškino, kad ilgalaikis bet kokios padėties laikymas per daug ištempia tam tikrus raumenis, o kitus sutrumpina, o tai gali sukelti asimetriją. Prieš kelerius metus žinios buvo kupinos įspėjimų apie „sėdėjimo ligą“. Sėdi, visi sakė, buvo naujas rūkymas. Tyrimas, apie kurį pranešta žurnale „ Annals of Internal Medicine“.2017 m. nustatyta, kad tiriamieji, kurie pertraukdavo sėdėjimą kas pusvalandį, sumažino galimybę mirti 55 proc. Neseniai, garsėjant griuvėsių kėdžių reputacijai, stovintys rašomieji stalai tapo madingi – tai yra, kol nauji tyrimai parodė, kad ilgas stovėjimas yra toks pat blogas kaip sėdėjimas, dėl kurio atsiranda raumenų nuovargis, venų varikozė ir padvigubėja širdies ligų rizika.

 Pradėkime nuo pradžių. Pasakojama, kad kai Platono buvo paprašyta apibūdinti žmogų, jis sugalvojo „dvikojį be plunksnų“. Tai paskatino Diogeną kiniką padovanoti Platonui nupeštą vištą. Kad nebūtų pergudrauti, Platonas pakeitė savo apibrėžimą. „Dvikojis be plunksnų plokščiais nagais“, – sakė jis. Aš noriu pasakyti ne apie tai, kad ketvirtajame amžiuje prieš mūsų erą filosofija buvo sportas gudriesiems, mėgstantiems paukštieną, o stovėjimas ant dviejų kojų, kuris mūsų protėviams tapo įpročiu prieš septynis milijonus metų, pasak amerikiečio Ashley Hammond. Gamtos istorijos muziejus yra esminis tikrosios žmogaus būklės aspektas. Šis etapas taip pat galėjo reikšti slampinėjimo, frazės „stovėk tiesiai“ ir nugaros skausmo pradžią.

Pastaruoju metu, kai koronavirusas ir toliau dažniausiai būna uždarose patalpose, dirbame improvizuotuose biuruose, kur ergonomiškai nepatogios lyginimo lentos, kavos staliukai ir čiužiniai prispaudžiami kaip rašomieji stalai, todėl mūsų netvarkingi sėdėjimo būdai gali pakenkti. Stovėdami prie kompiuterio, mes linkę kištis po uodegos kaulais, čiulbėti stuburus, suglausti pečius ir pakreipti sprandą į priekį kaip suvytusios saulėgrąžos. Daugelio ekspertų teigimu, už kiekvieną galvos centimetrą, kaklą ir nugarą veikianti jėga padidėja dešimčia svarų. Praėjusį pavasarį atliktas septynių šimtų septyniasdešimt aštuonių programinės įrangos darbuotojų, uždarytų praėjusį pavasarį, tyrimas parodė, kad pečių, alkūnių ir riešų skausmas padvigubėjo. Netinkama laikysena kaltinama dėl virškinimo sutrikimų, vidurių užkietėjimo, aukšto kraujospūdžio, suskilinėjusių dantų, retų orgazmų, neigiamų minčių, ir sunkumai atliekant aritmetinius skaičiavimus; kažkur tikriausiai kažkas tai įtraukė į prezidento rinkimų rezultatus.

Prieš pradedant tobulinti vidinius pastolius, būtų naudinga apibrėžti idealą. Jei esate kareivis, GI Joe nustato standartą, pasak JAV armijos metų treniruočių seržanto Eriko A. Rostamo. O jei tu civilis? Žiūrint iš profilio, vidutinis žmogaus stuburas, susidedantis iš dvidešimt keturių sąnarių slankstelių ir devynių susiliejusių apačioje, turėtų būti jūros arkliuko formos, švelniai lenktas į vidų kaklo (gimdos kaklelio) ir apatinės nugaros (juosmens) srityse. ir į išorę vidurinėje (krūtinės ląstos) srityje. Šios trys kreivės padeda išlaikyti pusiausvyrą, palengvina lankstumą ir tarnauja kaip amortizatoriai. (Ar nenorėtumėte leistis žemyn laiptais kaip Slinky, o ne kaip klirensas?) Kreivės palaikomos raumenimis. Perdėta kreivė, vadinama kifoze viršutinėje nugaros dalyje ir lordoze arba svyravimu, apatinėje nugaros dalyje – gali sukelti diskomfortą ir, kraštutiniais atvejais, sumažinti judrumą. Žiūrint iš priekio, turėtumėte būti daugiau ar mažiau simetriški. Subalansuotas stuburo išsidėstymas, tarp posturatų vadinamas „neutraliu stuburu“, mažiausiai apkrauna raumenis, sausgysles ir skeletą, todėl galime efektyviai veikti.

Šiuo tikslu sėdėdami turite liesti nugarą prie kėdės atlošų, įspausti į sėdynės kreivę, pečiai atpalaiduoti, kojos nesukryžiuotos, keliai sulenkti stačiu kampu, pėdos ant grindų ir stačios galva (tai padeda jei kompiuterio ekranas priešais jus yra akių lygyje ir ištiestos rankos atstumu). Stovint jūsų pėdos turi būti pečių plotyje ir lygiagrečios, keliai švelniai sulenkti, rankos nerūpestingai kabančios prie šono, pilvas šiek tiek įtrauktas, o pečiai atpalaiduoti ir atitraukti atgal. Jei tai per daug kūno dalių, kad būtų galima stebėti, galbūt padės vienas iš daugybės internete rastų patarimų: įsivaizduokite, kad prie jūsų galvos yra pritvirtinta virvelė, traukianti jus aukštyn; vaikščiok taip, lyg būtum apsirengęs pelerina; fantazuokite, kad jus kalbina Beyoncé, ir atitinkamai laikykis savęs;

Atėjo laikas prisisegti laikysenos korektorių. Tu nebūtum pirmas. Kunigaikštienė Consuelo Vanderbilt (1877–1964) savo atsiminimuose rašė apie „siaubingą instrumentą“, kurį vaikystėje jai buvo liepta iškęsti, kad priverstų laikytis svambalo laikysenos, apibūdindama tai kaip „plieninį strypą, kuris nubėgo per stuburą ir buvo pririštas prie manęs. juosmens ir per pečius – kitas dirželis apjuosė kaktą iki strypo. Dar žavingesnės yra kaklo sūpynės. Prancūzijoje išrasta XVIII amžiuje, ši rankenėlių ir skriemulių sistema, viename gale pritvirtinta prie lubų, o kita – prie vartotojo nešiojamos galvos apdangalo, tariamai ištempė stuburą ir nepaliko naudotojo kabėti tik kojų pirštais. liesdamas žemę. Šiandieniniai vadinamieji laikysenos korektoriai, palyginimui, yra panašūs į SPA. Dauguma skirstomi į dvi kategorijas: ribojantys petnešos, petnešos, marškiniai, ir liemenėlės, skatinančios išlyginti liemenį; arba maži elektroniniai prietaisai, pyragaičių dydžio, kurie skamba arba vibruoja, kai užuodžia nuosmukį. Daugelis kineziterapeutų, chiropraktikų ir osteopatų, su kuriais kalbėjausi, sakė, kad šias pagalbines priemones galima naudoti trumpuoju laikotarpiu, nes jos padeda nustatyti laikysenas, į kurias turėtumėte sekti. Kiti juos laikė Rembrandtu, galinčiu piešti skaičiais: gudrybėmis, kurios trukdo mokytis technikos ir gali paskatinti priklausomybę.

Tony Pletcher, Sietlo fizioterapeutas, yra susirūpinęs, kad šie greiti pataisymai gali sukelti raumenų atrofiją. „Kai mūsų kūnams teikiama nuolatinė išorinė parama, mes dažnai iš tikrųjų prarandame gebėjimą atlikti šiuos judesius patys“, – sakė jis el. Anilas Nandkumaras, dirbantis Ortopedijos fizinės terapijos centre, Specialiosios chirurgijos ligoninėje, paminėjo, kad aštuoni iš dešimties pacientų jo klausia apie korektorių ir pasakė: „Trumpai tariant, aš paprastai nerekomenduoju šių korektorių pacientams. nes jie yra „pasyvūs“ įrankiai“.

Išsirinkau penkiolika prietaisų ir nusiunčiau juos pažįstamiems žmonėms, norintiems pagerinti laikyseną. Į grupę buvo įtrauktas vyras, kuris vis dar buvo traumuotas, kai vaikystėje alkoholikė motina jam trenkė kumščiu į nugarą, kai tik ji stebėdavo jį svirduliuojantį. Kitą savanorę paskatino prisiminimas apie septyniasdešimt penkerių metų aktorę, kurią ji kažkada buvo mačiusi Sakse – kosmetiškai pakeistas veidas privertė ją atrodyti jaunatviškai, bet kai ji apsisuko sunkia kuprota, atskleidė Dorianą Grayish tiesą.

Labiausiai paplitęs korektorius rinkoje yra viršutinės nugaros dalies įtvaras raktikauliui palaikyti. Tai atrodo kaip kuprinė be pakuotės arba kaip emocinės paramos gyvūno pakinktai ir dažniausiai gaminama iš juodos tamprios sintetinės medžiagos. Jis dėvimas virš arba po drabužiais, su reguliuojamais dirželiais, kurie traukia atgal pečius, o po ilgo naudojimo, pasak mano savanorių, pradeda skaudėti pažastis. Pradedantiesiems patariama nešioti korektorius nuo penkių iki penkiolikos minučių per dieną, o po to laipsniškai progresuoti iki valandos ar dviejų. Vi Weeks, kolegijos antro kurso studentė, įvertino tris centimetrus, kuriuos, jos vertinimu, priaugo, kai jos laikysenos korektorius buvo daręs savo darbą, tačiau, nuėmus petnešas, jos stuburas vėl buvo išgaubtas. nepaisant produkto teiginio, kad jis veikia „ilgalaikę raumenų atmintį“. Deividas Kimas, dermatologas, nešiojo laikysenos korektorių keturias darbo dienas iš eilės devynias valandas per dieną. Jo kadaise žavus vežimas sugedo po daugelio metų kniūbsčio prieš savo pacientus. Apie savo petnešas Kim sakė: „Tai tikrai padėjo man geriau suprasti savo laikyseną. Jaučiu, kad mano apatinė nugaros dalis buvo mažiau pavargusi ir skausminga dienos pabaigoje. Willas Ameringeris, prekiautojas meno kūriniais Palm Byče, vos 10 minučių nešiojo laikysenos korektorių, kurio paminkštintas skydo formos skydelis tęsiasi per nugarą ir atrodo pakankamai tvirtas, kad būtų galima į jį įsijungti, žiūrėjo į laikrodį. „Nurodymai įspėja, kad jūsų nugaros ir pečių raumenys „gali jaustis ištempti“. Jie nejuokauja“, – sakė jis. „Šiek tiek drasko ir inkstai. Ameringeris pasidavė po savaitės. „Jis sukurtas taip, kad atitrauktų pečius atgal, o metalinę plokštę stumtų prie apatinės nugaros dalies“, – sakė jis. “Problema ta, kad tai daro vieną ar kitą.”

Laikysena yra kūno kalba, kurią supranta visi. „Geros laikysenos žmonės atrodo profesionalūs ir pasitikintys savimi“, – man pasakė draugė, kuri baiminasi, kad jos laikysena gali būti panaši į amebą. „Jie dėvi kostiumus, avi aukštakulnius ir nesiskundžia. Jie yra tokie žmonės, kurie tau mirkteli. Lia Grimanis, organizacijos „Up with Women“, organizacijos, padedančios neseniai benamėms moterims ir šeimoms, įkūrėja, su baime žiūri į audrą. “Jie yra kaip dievų vaikai”, – sakė ji. „Durys jiems lengvai atsidaro“. Arba, kaip prisipažino kitas savanoris: „Aš niekada negalėjau turėti geros laikysenos, nes žmonės gali manyti, kad aš apie save turiu aukštą nuomonę“. Tarp tam tikrų tipų – maištingųjų, avangardistų, hipsterių, Oskaro Vaildo – slampinėti yra vėsiau nei stačias. (Kai kurios aktorės taip pat. „ nekopijuokite tų slampinėjančių įžymybių !“ – antraštė„ Daily Mail “ skaitė 2011 m. „Bloga laikysena sukels ne tik blogą laikyseną, bet ir depresiją! Tarp išvardytų „Auksinių gaublių“ apdovanojimų slampinėjančių žmonių buvo Michelle Williams, Anne Hathaway ir Tilda Swinton.)

Nėra komentarų

Rašyti komentarą

3-ojo Gimtadienio nuolaidos iki 40% | 14 dienų grąžinimo garantija

X